måndag 5 oktober 2015

FiberfestivalYRA

Fiberfestivalen i Vännäsby är över och helgen har varit som en stor YRA. Nu är jag SÅ slut. Och när jag tittar på bilderna i kameran inser jag att jag bara fotat lite på vårt marknadsbord, men inget mer. Alla fantastiska alster jag fick se i de andra hantverkarnas bås och alla fantastiska människor jag fick möta, dom får bo i mitt hjärta istället!
Två-färgade kidmohairlockar
Nu fotobombar jag allt av det som ändå hamnade på bild. Inte bästa kvalitet men mycket är ju sålt nu och detta var enda gången jag hann med att fota dom, för vi packade och förberedde ända in i sista minut. =) 
Alla olika färgvarianter av tvåfärgade kidmohair-lockar








Mohairlockar i lösvikt. Tutti-frutti-blandningen.
Och här kommer massa kardflor. Jag gjorde två flor på ca 55-60 gr av varje färgsättning. 
Klicka för att se större bilder









Så här ser dom gröna kardfloren ut i eget majestät. Mona köpte dom och detta är hennes bild. 
 Här dom tvåfärgade lammrya-lockarna. Dom blev väldigt uppskattade!
Den här bilden fotades av Mona Ögren, Spinnarkompis på Facebook. 
Den här bilden visar vår skylt med våra bekanta och vänner som vi köper vår ull och mohair från. Vi är SÅ stolta att vi har kunnat bygga upp det här lokala nätverket av duktiga människor som får fram alla våra fantastiskt Fina fibrer! 
Vidare lite tvål, bl.a. ull-tvålen som jag tvättar all min ull & mohair i (ren  tvättkraft!) samt lite mjuka ullringar med hjärtan i bakgrunden.

Elaines fina bild av vårt bord, snett bakifrån.

Kådsalva av farmors super-effektiva recept och mohairlockar. också Elaines foto.
Tack alla ljuvliga människor och spinnerskor (och en enda spinnare, Elaines son). Ni är fantastiska! Det märks att människor mår bra av att spinna och jobba med ull, för jag träffade bara fina, prestigelösa, ödmjuka & ÄKTA individer under den här helgen.
Vi ses om ett år!