torsdag 1 september 2016

Nya tjärtvålar

Så ljuvliga.
Jag gjorde mig extra till och gjorde gjutna, individuella i egna formar.
Detta för att just de här tvålarna ska till Stoooora Stockholm. Till nya, spännande innestället Knut Bar, mitt i smeten nästan på Stureplan. Och krögaren, tillika vår nära släkting Martin, han gillade utseendet på dom robusta gjutna tjärtvålarna. Så då blir det så!
Spännande blir det, att se hur våra älgtvålar, rentvålar, tjärtvålar, kådsalvan och den äkta lappländska Chagan/sprängtickan tas emot av dessa storstadsbor!

Läs mer om krogöppningen, som Husbonden och äldste sonen så lyxigt är nerbjudna på:
improveme.se/livsstil/matochdryck/norrlandska-smaker-mitt-i-stockholms-city/60570
hotelnews.se/knut-bar-den-norrlandska-restaurangen-oppnar-mitt-city/
www.cafe.se/knut-bar/